Keď brány potrebujú servis

Rýchlobežné brány EFAFLEX sú rýchle, spoľahlivé a tiež veľa vydržia. Napriek tomu sa ale v bežných prevádzkach stáva, že dôjde k nehode a poškodeniu brány. Ktoré nehody patria medzi najčastejšie? A čo treba urobiť pre to, aby oprava bola čo najrýchlejšia? Poďme sa na to pozrieť.

Čo je príčinou nehôd

Najčastejšie bývajú brány poškodené mechanicky, napríklad vysokozdvižným vozíkom alebo kamiónom – pri pohybe týchto vozidiel. Nehôd pribúda najmä na jeseň a na začiatku zimy, kedy sa ochladzuje, prší alebo nastupuje námraza, a tým pádom sa predlžujú aj brzdné dráhy. Klimatické podmienky v kombinácii s nepozornosťou vodiča (či nedodržaním bezpečnostných predpisov) tak hrajú významnú úlohu pri poškodení brán. Nech už je ale príčinou čokoľvek, treba brány čo najrýchlejšie opraviť. Poškodené brány totiž brzdia logistické procesy a v mnohých prípadoch tiež prispievajú k zbytočnému úniku energií. Ako funguje servis v spoločnosti EFAFLEX?

Ako nahlásiť servisný zásah

Poškodenie brány je dobré nahlásiť čo najskôr servisnému oddeleniu e-mailom na servis.sk@efaflex.com alebo telefonicky na číslo +421 911 585 788. Ak ste priamo pri poškodenej bráne, potrebné kontakty nájdete aj na ich riadiacej jednotke a údaje sú uvedené aj na hlavnej webovej stránke www.efaflex.sk. Pre čo najrýchlejšie vybavenie servisného zásahu je dobré haváriu nafotiť a fotografie zaslať e-mailom spoločne s číslom chybového hlásenia (chybovej správy), ktoré tiež nájdete na displeji riadiacej jednotky. Toto všetko sú potrebné údaje, ktoré servisnému technikovi umožnia ľahšie a rýchlejšie určiť postup nasledujúcej opravy.

Po nahlásení poruchy prichádza telefonát servisného technika, ktorý sa prípadne opýta na ďalšie podrobnosti – potom obratom pripraví cenovú ponuku opravy. Po jej schválení klientom sa rozbehne výroba náhradných dielov a s klientom sa naplánuje termín opravy. Tento postup sa týka jednoduchších zásahov, ktoré sa dajú naplánovať cez e-mail či telefón. Pri zložitejších haváriách a poruchách musí k poškodeným bránam servisný technik zájsť. Ten na mieste nehody (poruchy) všetko prezrie a zistí, čo všetko a ako treba opraviť či vymeniť.

Aj tu platí, že klient dostane rozpočet plánovanej opravy, a po jeho schválení môže oprava začať.

Havarijný balíček, ktorý sa oplatí

Každá rýchlobežná brána je vyrobená na mieru podľa potrieb zákazníka a jeho prevádzky. Preto sa tiež náhradné diely vyrábajú na mieru ku konkrétnym bránam. Spoločnosť EFAFLEX je výnimočná tým, že väčšinu náhradných dielov dokáže vyrobiť do 24 hodín od zadania do výroby (to sa netýka lakovaných a špeciálnych dielov, kde je doba o niečo dlhšia kvôli nutnosti dodržať technologické postupy). V praxi to znamená, že zákazníci – na rozdiel od konkurenčných firiem – nemusia na dodávku náhradných dielov čakať týždne. Ale opravu je možné ešte viac urýchliť. Pokiaľ si zákazník spolu s bránami objedná tzv. havarijný balíček, získa hneď sadu konkrétnych náhradných dielov ku svojim bránam. V prípade nehody sa potom nemusí čakať na ich výrobu, pretože sú uskladnené priamo u zákazníka.

Výnimkou je v tomto ohľade elektronika, ako sú snímače či motory. Tie sú bežne na sklade, pretože nie sú závislé na veľkosti a prevedení brán, a na ich výrobu sa preto nemusí čakať vôbec.

Aj rýchlobežné brány potrebujú preventívne prehliadky

S bránami je to ako s ľuďmi – prevencia je dôležitá aj tu. Preto aj brány potrebujú servis nielen po nehodách, ale v pravidelných intervaloch raz ročne. Nie je to ale len o dobrom pocite, že brána má potrebnú starostlivosť. Ich údržbu totiž nariaďuje legislatíva. Ideálne obdobie na plánovanie servisných prehliadok sú jarné a letné mesiace, kedy je priaznivé počasie, a dlho otvorené brány tak nespôsobujú únik tepla z haly.

Pravidelné prehliadky tiež klientom často ušetria zbytočné starosti. Brány a jednotlivé diely totiž majú svoju životnosť. Ak sa servis zanedbá a diely presluhujú, môže sa stať, že dôjde k poruche a brána sa znehybní. Pre takéto prípady sú brány vybavené núdzovou pákou, ktorá zaistí rýchle jednorazové otvorenie bez ďalších nástrojov jednoduchým stlačením páky smerom dole.

Postup prác pri havárii/poruche

1. Nafotiť poškodenú bránu.

2. Zistiť na riadiacej jednotke číslo chybovej správy.

3. Fotografie a číslo chybovej správy nahlásiť e-mailom na servis.sk@efaflex.com.

4. Telefonát alebo návšteva servisného technika.

5. Zadanie výroby náhradných dielov.

6. Oprava u klienta.